piątek, 28 grudnia 2012

rybka lubi pływać

Święta upłynęły w miłej rodzinnej atmosferze, aczkolwiek męczącej jak dla mnie. Osobiście wolę sylwester i karnawał w gronie znajomych. 
Wielka noc tuż przed nami, a wraz z nią dylematy co podać na stół. Zastanawiałam się długo co Wam przedstawić i olśnił mnie telefon znajomej, która oznajmiła, że zrobi rybkę po grecku! Uwielbiam ją! (znajomą za pomysł i rybkę, za duszone warzywa;) Posiadam jeszcze w lodówce liczne pokłady rybki ponieważ jest ona jedną z głównych potraw jakie przygotowuję na Wigilię. Zatem dzisiaj zdradzę Wam mój osobisty przepis na nią. 





Składniki:

1.5 kg filetów mrożonych mintaja
6 dużych marchwi
4 duże pietruszki
liście poru
1/2 selera (niekoniecznie)
duża cebula lub dwie małe
natka pietruszki
łyż margaryny
2 szkl wody
sól, pieprz, ząbek czosnku
mały koncentrat pomidorowy
mąka, bułka tarta i jajko do panierowania filetów.



Rybę po odmrożeniu posolić i odstawić na chwilę. Warzywa umyć, obrać i pokroić w dość grubą kostkę. Na patelni rozgrzać tłuszcz wraz z czosnkiem na małym ogniu, kiedy się rozgrzeje dodać pokrojoną cebulę (czosnek można wyciągnąć, potrzebny jest tylko żeby dodać aromatu). Do zeszklonej cebuli wrzucić warzywa, podsmażyć 5 min i zalać wodą. Dusić pod przykryciem, aż warzywa zmiękną (ok 20 min), w razie potrzeby dolewać wody. Gdy warzywa będą gotowe, dodać do wywaru koncentrat i doprawić do smaku i dodać pietruszkę. Odstawić do ostudzenia.


Rybę opanierować. Do trzech naczyń wsypać kolejno: mąkę, roztrzepane jajko i bułkę tartą. Moczyć po kolei i smażyć na rozgrzanym tłuszczu. Gotową usmażoną rybę ostudzić.


W dużej misce kłaść warstwami usmażoną, ostudzoną rybę i duszone warzywa. Zamknąć w szczelnym pojemniku i mozna ok tygodnia przechowywać w lodówce. Im dłużej leży tym smaczniejsza;)

Smacznego:)







Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę się doczekać sylwestra.. nawet to, że toast będę popijać wodą mineralną nie przeszkadza mi. W końcu będę mogła spędzić spokojnie noc z kimś dla mnie ważnym :) A ostatnio nie mieliśmy ani chwili tylko dla siebie.

 






4 komentarze:

  1. a dlaczego bezalkoholowo? jakiś nowy kiełek się szykuje? czy kierowcą jesteś? a może z wyboru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciałabym nowego Kiełka:) ale niestety tylko kierowca hehe:)

      Usuń
  2. Jeszcze zupełnie nie myślę o Sylwestrze. Ciagle u mnie święta , ha ha ha. Chwilo trwaj !

    OdpowiedzUsuń
  3. święta i po świętach.. i po sylwestrze i już Nowy Rok:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)