czwartek, 20 grudnia 2012

sernik piernikowy




Święta Bożego Narodzenia kojarzą nam się przede wszystkim z piernikiem, a mnie osobiście również z pysznym sernikiem. Nie wyobrażam sobie świąt bez sernika mojej mamy, zatem najwyższy czas, żeby samemu zabrać się do roboty i zacząć tworzyć własną tradycję (wciąż szukam idealnego bożonarodzeniowego sernika, który zadowoliłby moje podniebienie:P). W tym roku postanowiłam przetestować dla Was  nowy przepis na sernik, połączony z lekkim i puszystym polskim murzynkiem. Jako, że sernik miał być świąteczny dodałam do niego przyprawę do piernika i muszę przyznać, że ciasto wyszło niesamowicie świąteczne. Z czystym sercem mogę polecić wszystkim, którzy jeszcze nigdy nie piekli sernika i boją się do tego zabrać. 














Składniki:

szkl mleka
120g masła
2 łyż kakao
3/4 szkl cukru
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
2 szkl mąki pszennej
1 łyż sody
3 jajka (osobno żółtka i białka)
2 łyż przyprawy do piernika



Do garnka wlać mleko, masło, kakao, cukier i czekoladę. Podgrzać, aż do rozpuszczenia składników mieszając od czasu do czasu. Ostudzić. Mąkę, przyprawę i sodę przesiać do masy razem z 3 żółtkami i zmiksować do połączenia składników.
Białka odłożyć (będą nam później potrzebne).






masa serowa:

1kg zmielonego dwukrotnie twarogu( ja dałam twaróg "Jana" z wiaderka)
4 jajka (jak wcześniej: osobno białka i żółtka)
2/3 szkl cukru
1 łyż mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej

50 g masła miękkiego



 ( przepis na masę wzięty od Dorotus, więc cytuję)
Twaróg, żółtka, cukier, mąki, masło umieścić w misie miksera i krótko zmiksować, tylko do połączenia się składników.
Białka ubić na sztywną pianę razem z białkami pozostałymi z murzynka. Ubite białka podzielić na pół - pierwszą połowę wmieszać delikatnie do ciasta czekoladowego, drugą tak samo delikatnie do masy serowej.
Formę o wymiarach 22 x 34 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno wylać połowę masy czekoladowej. Na nią łyżką wykładać masę serową, tworząc większe kleksy, które następnie przykrywamy masą czekoladową, potem serową, itd. do wykończenia obu ciast.
Piec w temperaturze 175ºC przez około 60 minut. Studzić w lekko uchylonym piekarniku, następnie na blacie. 



4 komentarze:

  1. Fajne takie eksperymenty. Jak zdążę to spróbuję, bo dzisiaj będę robiła pierniki z Twojego przepisu ze skórką pomarańczową. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrałaś moja ulubiona wersje pierNików:) napewno będą chi smakować jeśli lubisz skórkę pomarańczową:)

      Usuń
  2. super pomysł ;)) musze kiedys zrobic podobny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)