wtorek, 11 grudnia 2012

musli crunch









 Od czasu do czasu robimy sobie domowe musli i muszę przyznać, że odkąd zrobiliśmy je pierwszy raz, nie kupujemy już żadnego, nawet gdyby było nie wiem jak dobre. Na jego temat jest mnóstwo, mnóstwo kombinacji, można dodać pokrojone migdały, suszone morele, jabłka, banany, co kto lubi. Ja najbardziej lubię w tej przedstawionej przeze mnie wersji, zapach miodu i żurawin jest najlepszym zapachem na świecie (pewnie gdyby ktoś wymyślił żurawinowo- miodowe perfumy już byłyby moje). Ku mojemu zaskoczeniu to także najlepsza przekąska dla moich dzieci, a któż z nas nie cieszy się kiedy dzieciaki wcinają to, co tak zdrowe? :)



 
Składniki:
szkl żurawiny suszonej
szkl  płatków owsianych
szkl suszonych śliwek
1/2 szkl orzechów włoskich
1/3 szkl płatków migdałowych
3 łyż masła
1/2 szkl miodu płynnego





Owoce suszone wraz z orzechami pokroić niezbyt drobno. Wszystkie składniki wsypać na blaszkę wyłożoną pergaminem, wymieszać. Piec w temp 170 stopni ok 10-15 min, od czasu do czasu zamieszać.  Pozostawić do ostygnięcia na blaszce, później przesypać do szczelnie zamkniętego pudełka i można przechowywać. ( tak naprawdę nie wiem jak długo, moje najdłużej wytrzymało parę dni niezjedzone;)







Smacznego:) 

5 komentarzy:

  1. hej Młoda! dzisiaj pieke ciasteczka Twoje zasmarkane ;) I kurna piszesz tam, że kakao ... i tu się rodzi pytanie czy to musi być to takie kakao prawdziwe? takie decomoreno? czy może być jakiś nesquik albo puchatek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia.. nigdy nie daję rozpuszczalnego:P normalne gorzkie kakao się używa podczas pieczenia:)

      Usuń
    2. Zrobiłam ciasteczka :) i tak jak już pisałam pod ciasteczkami - wyszły genialnie :) A z tym kakaem to wiesz..... ja mam dwie lewe ręce do pieczenia słodkości (wolę jeść ;)) więc mnie to jak chłopu na miedzy :D dobrze, że prowadzisz tego bloga to przynajmniej mnie czasem mobilizujesz żeby użyć piekarnika do upieczenia czegoś innego niż mięcha ;)

      Usuń
    3. szykuj się, bo w tygodniu będziesz piekła makowce i sernik;)

      Usuń
  2. o pycha, ja to jem codziennie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)