środa, 28 listopada 2012

słoneczne ciasto



Nie wiem jak u Was, ale wczoraj u mnie przez chwilę zrobiło się ciepło i wiosennie. Wpadłam więc na pomysł, aby zatrzymać czas.. zaczarować słońce w czymś, co moi domownicy lubią najbardziej- i tak powstało ciasto cytrynowo- grejpfrutowe. Po dłuższym poszukiwaniu odpowiedniego przepisu zrezygnowałam i "stworzyłam" swój, a może raczej zmodyfikowałam podstawowy przepis na babkę mojej babci. Zapraszam do pieczenia i słonecznej degustacji. 

Mąkę, cukier, proszek wymieszać. Masło rozpuścić i ostudzić, dodać do niego jajka. Całość wlać do mąki i zmiksować na małych obrotach. Dodać skórkę, sok z cytryny (ja dodałam jeszcze skórkę i sok z grejpfruta) i śmietanę. Zmiksować. Przelać do keksówki wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą.  Piec w temp 180 stopni ok 60 min ( do suchego patyczka).
 Smacznego :)








ps. w przygotowaniu mam już dla Was kolejny przepis na aromatyczne pierniczki ze skórką pomarańczową :)

9 komentarzy:

  1. no ... brzmi smacznie..... może na święta bym zarzuciła bo nie mam pomysłów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu na święta pierniczki:) możesz już zacząć:)

      Usuń
    2. no to w takim razie zacznę działać z piernikami :) a Ty w międzyczasie wkleić musisz koniecznie sprawdzony przepis (jeśli posiadasz) na sernik i makowiec :D
      w tym roku nie jadę na śląsk na święta więc muszę sama je zrobić...a piec to ja umię pizzę i ciasteczka owsiane ... ewentualnie ciasto drożdżowe z proszku ;)
      tak więc moja droga .. liczę na Ciebie :)

      Usuń
    3. ok postaram się sprostać:) makowiec w przyszłym tyg i sernik będzie ;)

      Usuń
  2. Na pewno pyszne,ale ciągle brak czasu na pieczenie. Wrzuć mi kawaleczek. Czekam na przepis na pierniczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze przeprszam, ale z innej beczki. Zastanawiam się dlaczego nie masz listy obserwatorów. Czy to celowe zamierzenie ? A może ja nie widzę jej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie miałam takiej potrzeby, więc nie włączałam:)

      Usuń
  4. Słońce potrafi uruchomić wyobraźnie... Wygląda super... na pewno spróbuję zrobić... napiszę jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)